-->

Monday, October 4, 2010

Kerow Jheero ; Made in M'sia

Kisah ni berlaku ketika aku dan sejemphutt rerakan aku bertenggek di pintu entrance Cineplex yang sememangnya pelik tu...

 Tetiba, dari jauh, aku  termengusha beberapa group manusia tak bertamadun ni, tengah berkumpul reramai dihujung kompleks membeli takbley blah ni.

Usha punya usha, aku dah agak dah..Ada 2 geng ni tengah bertikam lidah, gamaknya kes xbayar KUTU lah ni. Nak dijadikan ceritera, sorang pekerja Cineplex ni konon-kononnya perchaya pada ramalan Tokmoh yang dia ni Supahero la kot, pi nak leraikan pergaduhan tu..


 Mamat ni pun satu hal jugak, bila orang tak layan cakap dia, dia pi sepak salah sorang ahli member geng manusia tak bertamadun tu. APA LAGiii...geng tadi ligan aaa mamat tu. Salah dia jugak lah kan sebab dia yang stat main kasar, tapi, memang aku tak respek langsung la geng tu, ada dalam 20 org vs. 1, mana dia jantan depa tu??


Kesia jugak kat beliau, dah la kena pegang kat tembok dinding, satu penumbuk, satu penendang mendarat atas dada dia. Lepas tu, mamat tu lari la masuk Cineplex ni balik, nak cari backup. Apala lagi, segala tokey2 Cineplex pon turun padang, pakgad pon baru tergedik-gedik datang sambil ter-shufflekan diri sendiri. Malu siot jadi pakgad tu. Nak pukul budak, dia plak bleh terjatuh, hahahaha!


 

* Cuba teka siapa tokey Cineplex tu? yaaaa. tak lain dan tak bukan, org Cina lah.
kenapa dengan org Cina? 

Deyy, aku tersangat lah malu masa tu dengan anak-anak bangsa aku sendiri. Bergomol-gomolan di khalayak ramai sebab ntah apa-apa ja. Memang tak matang langsung budak-budak tu
.
Nasib depa baik ja sebab aku baru ja nak turun padang jugak, sebab benda jadi betul-betul depan aku..tapi, dah pakgad dah ada, aku pon bermonolog dan berbohong pada diriku " Takpalah, pakgad dah ada, biar dia saja uruskan.."

The End.


0 comments:

Post a Comment


National Archieve