-->

Thursday, January 27, 2011

Awas! Awek2 Di Luar Sana

Ghua rasa benda baik ni ghua nak share kat beloq ghua buat pembaca gurly ghua. Yang perasan gurl tu tak yah baca. syuh syuh!!..

Berhati-hatilah, khususnya buat kamu, aweks-aweks howt bahawa kamu mungkin sedang dilihat dan diperhatikan ketika menggunakan cermin yang tergantung di tandas awam, bilik hotel, mahupun di bilik persalinan pakaian.. Macam mana tu? Teruskan bacaan..

Terfikir tak? Dan apa perasaan anda jika ketika anda sedang menukar pakaian, ada seseorang yang lain khusuk memerhatikan anda disebelah cermin sana! Tambah haru-biru lagi jika gambar anda dirakam dan disebarkan ke seluruh dunia..Wah..gawat!

Oleh itu, kita perlu pastikan cermin yang digunakan tu adalah cermin biasa ataupun cermin 2 arah.

Cermin biasa adalah cermin yang kita nampak diri sendiri dan dan cermin 2 arah adalah jenis cermin yang orang disebalik cermin boleh melihat kita, tetapi kita tidak dapat melihat mereka.

Bagaimana kita ingin bezakan? Mari lihat foto dibawah ini.



Ini KACA DUA HALA. Apabila anda letakan jari, hujung kuku anda nampak bertemu dan tiada ruang antaranya, maka, AWAS, ANDA SEDANG DIPERHATIKAN.



Ini pula adalah CERMIN SEBENAR. Apabila anda letakkan jari anda seperti dalam gambar, hujung kuku anda akan kelihatan seperti masih ada ruang dan tidak dapat dirapatkan walau ditekan kuat.



Jelas dak futu-futu atas ni?
Jadi, harap lebih berhati-hatilah selepas ni noh...



*pesanan Alep Lembhin: 

Ingat, jangan jadi gula-gula yang tak berbungkus sebab semut dah hurung, sapa nak makan kan?

3 comments:

  1. lol, kan aku dah ckp kat atas nuh, aku share je. =.=

    ReplyDelete
  2. semut merata rata..pntang ada gula.
    nice. share pn ok gak =)

    ReplyDelete


National Archieve