-->

Thursday, February 24, 2011

It's time to move on...




teman ni gile benor

Musim menuai tiba lagi...musim dimana bilangan manushia-manushia gila bertambah dimuka bumi ini. Bermanifesto. Bejanji itu ini, pong pang pong pang, pukoi sana, pukoi sini yang entah apa-apa saja. Lalu hati kecil ghua yang penuh parut jantan bermonolog..

"Umor dah meningkat. Dah nak jadik Daddy dah ghua ni (pemuhong betoi) and ghua rasa dah tiba masanya ghua mengundurkan diri dari bidang yang ghua ceburi ni. Iyelah, bagi peluang kat adik-adik, anak-anak jiran sebelah pulak lah kan." 

Tapi ghua rasa amat gusar pabila melihatkan calon-calon yang bertanding bagi mendapatkan kerja jawatan ghua ni. Anda semua tengok lah...yang masuk bertanding tu sapa saja...



Dah tengok? Amacam, cukup seram ke tak? Nak seram lagi tengok ni. Hahaha.. Kan?
Ghua risau bila tengok calon-calon yang entah apa-apa yang bakal pegang tapuk pemerintahan ni. Tugas ghua ni bukan benda mudah, bukan benda main-main. Kita bercakap soal soh-ulll (soul), jiwa rakyat pemalas yang tidak bertanggung jawap  yang tidak berdosha!

Lalu ghua mengambil keputusan untuk melepaskan raidda belt ghua pada bakal anak saudara ghua, Nawfal serta kuncu-kuncunya, Aiman, Amar, Akhil dan Adiff. Semuanya bakal meneruskan legasi hitam ghua kerna harapan ghua untuk menurunkan ilmu-ilmu ghua pada anak-anak ghua mungkin tidak kesampaian gara-gara bini ghua awal-awal lagi pingsan mendengar pelan ghua itu. Tidak mengapa.

Akan ghua turunkan ilmu-ilmu hitam, raidda panch!, raidda khick! raidda jhamp! ghua pada mereka...bak kata pepatah Melayu, kerna nila setitik, abeh susu seperigi.... Tammat.



Nawfal dgn gayanya , manakala Aiman chumalah Daishockka!

KR Sturonggha!!! hiah!

1 comment:

  1. I love this post, and the pictures you have inserted! It's artistic hehehe

    ReplyDelete


National Archieve