-->

Saturday, May 14, 2011

Movie Review : Kongsi


KECEWA!!
itu saja yg mampu aku perdengarkan setelah tammat cerita Kongsi tu.

Takpa. let mii tel chu gais pasai crita ni. Sebagai salah sorang penuntun wayang setia yang bajet pro, aku rasa ini la cerita yang paling sadis selepas cerita Hikayat Merong Mahawangsa dan Jangan Pandang Belakang Congkak yangg berjaya menipu aku dengan trailer yang mau gempak sahaja. Aku bukan takmau sokong industri perfileman tempatan, tapi nak buat macam mana kalau hasil tempatan ni macam padia dak tah...takdak kualiti!! Bila orang tak tengok, mula la mengata rakyat tak sokong orginal la, local made la ...pui!!

Macam mana la aku bleh tak kutuk filem ni, minah vidoegrafer dia atau bahasa kampongnya, cameraman dia, NOOB gila2 kaw punya..tak reti main manual focus (MF), jangan dok gatai tangan la nak main. Abeh hancoq 1 filem. Dok sat-sat, dia dok main lagu tu. Watak lain dok cakap, watak lain pulak yang dia fokus. Ini serius beb, sepanjang cerita tu dia buat lagu tu. Memang pedajai abeh la cerita tu. 
2nd, adess. Karakter2 yang lain, lengai (bangang gila) kot. Takdak kualiti langsung dalam lakonan depa. Aku dok rasa macam dok tengok katon Usop Sontorian nuh..
3rd, tudiaaaa. Sam berlakon watak yang tak shiok langsung. Xkena bhai. Macam bukan cerita pasai dia dah, tapi cerita pasai polis. Macam Gerak Khas de Muvie.
4th, plot cerita xdak mutif langsung. Dok tak duduk, Sam kena bunuh orang. Apa pasai? Apa cerita? Takdak cerita.

Aku malaih dah nak kutuk banyak2. Satgi rugi plak Metrowealth. Tak pasai2 aku plak yang kena.Tapi, dari sedalam-dalamnya lubuk telaga hati aku, aku nasihatkan hampa takyah tengok la cerita mengarut ni. Baik hampa simpan duit tengok Transformer 3, Priest, KL Gengster, Piret Karibian ngan Hari Puttha yg akan datang ni. Yang tu aku jamin shiok!




Akhir kata dari Alep Lembhin:
"Lu Langsi Lu Mati" , phuiii!

0 comments:

Post a Comment


National Archieve