-->

Saturday, August 20, 2011

Meminjam Helmet.. (part 3)

alkisah tercerita di belog si polan Ell Zukananain, aka Samael...namun, jika dilihat dari angle atau dalam bahasa bakunya, melihat menggunakan pancaindera dari perspektif yang berbeza, hasilnya akan berlainan, samalah juga seperti mengambil gambar dihadapan skirt dan di bawah skirt. Hasil gambarnya berbeza bukan??
inilah versi yang berbeda itu...



"Zup zap zup zap” punya laju azam gunting tali helmet ms88 hitam niggha entah sapa punya..gunting punya gunting..tali helmet tu tak putus juga. azmil punya datang mencelah..bajet terer..gunting punya gunting, tali tu tak putus jugak..sebalknya, gunting pula yang terpele’ot..ternyata mereka berdua benar-benar noob..

seminit terasa seperti sesaat..jantung berdegup kencang bagai nak gila..mana taknya..nak curi helmet dekat-dekat ja dengan tempat parking moto sendiri... buat kheja stok kantoi aa... (takut2 sampai ada yang bagi macam2 alasan. mula2 ja pungpang pungpang nak buat..hahaha!!)... aku usha dari jauh ja…aku mana terlibat ngan gejala-gejala soosial yang tidak sihat ini semua, ASTAGHFIRULLAHALAZIM... tiba-tiba ada cahaya nur menyinari, lalu kelibat seperti bayang tangan seorang lelaki yg baru lepas melepaskan batuk di tepi tangga datang menghampiri.. 'PRAPPP, PRAPPP, PRAPPP"...bunyi tapak kasut PVCnya itu...apakah itu..apakah ini semua!?...SAMAEL rupanya...ceh.

"ZAPP!" Samael terus merampas gunting yg azmil genggam itu..dikibasnya kiri kanan atas depan belakang bawah..mujur tak cucuk mata sapa-sapa. "KLEPHAP KLEPAP!" tali helmet tu putus dangan bunyi latar yang sangat aneh itu...sekali gunting ja."bereh! awat senang sangat curik helmet ni? Tula, orang soh pi skolah xmau, pi cc main CS, klo tak mesti dah terer macam aku ni!" kata Samael dengan nada yang banyak takbur. azmil dan azam terpaku..macamna orang ala2 KePop (kunun2 lah) macam Samael mampu melakukan pekerjaan yang jahat ini....aku syak dia guna Jhinn untuk menyempurnakan misi bahaya ni..ahh,tak silap lagi..memang benar… sebab aku sekilas pandang aku ternampak beliau terkumat kumit terkemut-kemut sorang diri..membaca kalimah terlarang yang di ajar oleh Puan X (nama dirahsiakan)….yaitu… “WHOOAAAA-THAAAA” bertalu2 seperti menjamah Jhin-nya dengan sesuatu. Lalu mereka pun pulang dengan hati yg senang lenang…seorang jejaka yang sudah dewasa, 3 orang budak hingusan, 2 bijik moto, 3 helmet halal dan 1 helmet haram…


Sama-samalah kita renngkan di bulan yang mulia ini.
Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semua…aminn.






3 comments:


National Archieve