-->

Tuesday, August 23, 2011

Nak pi buat benda lain, benda lain yg jadi

Aku ni cukup betuah la, masuk cek bernilai RM 3,300.00, tapi salah tulis nama. SALAH TULIS NAMA. dah 20tahun hidup pon boleh salah tulis nama, baik terjun bangunan ja kan? Kena la pulak buat sekali lagi. So aku pon gerak lah pi Maybank Gelugor. Jam menunjukkan tepat jam 1.45 tengahari, saat di mana pekerja-pekerja malas yang mengharapkan gaji buta masih membuta dari lunch break, buat-buat terlambat dari kedai makan seberang jalan walhal bulan puasa dan macam-macam lagi lah.

Elok ja aku jejak kaki masuk ke bank tuh, aku ingat dah salah masuk tempat. Dah macam pasar tani ja aku tengok. Terpekik pekik macam dok menjuai Obat Kuat pon ada macam menjual Pau Panaih pun ada. Ikutkan hati nak aja aku tanya, ***i hang juai dakk!? macam dalam video Bruce Lee cakap Utara tuh. Hangpa tengok la, aku sorang ja pun customer time tu. Usha kiri, nampak la makcik-makcik banker dok bergosip apa ntah di tengah hari ni. Toleh kiri, nampak bilik manager. Usha sikit, manager dok baca paper. Nakharom toi, depa ni memang tak dak keja ka?? Setai gila aku kata kat diri aku. Walhal jiran bilik aku, abang KPLI, bekas akauntan bank cakap keja bank ni bosan nak mamuih, takdak life kata beliau. Pi keja tak nampak matahari, balik pon tak nampak matahari. Betoi ka? Macam dak ja pun hahaha. 

Tak payah tunggu turn, aku teruih masuk & bikin cek aku tuh. Tapi memang best baq ampa, Banker ni memang cukup syok. 'This is bessttt brro', macam tu la jugak. Pasai pa? Ha, keja sikit ja. DIa boleh ajak menyembang ngan aku. Abih cerita dia bukak. Dia cerita pasi hobi dia di hari minggu, mengai. Taktaw? Lengai la hampa. mengai tu memancing. Tu pun tak taw. Dia bukak la Samsung Galaxy dia, nak kasik aku panas betul tengok HP dia tuh. Dia tunjuk aa gambaq dia mengai ikan kat tengah laut. AKu tengok ikan dia memamng besaq-besaq. Macam-macam ikan ada. Yang paling aku panaih tu tengok ikan "dorado" . Woo, ikan ni memang cukup syiok kalo nak tangkap sebab dia melawan, peh. Macam tarik bas seketoi baq ampa!!
Haha. Then dia tunjuk gambaq keta Satria dia, dia bikin cukup lawaaaa. SALUTE!! Then beskal Mountain Bike dia. haha. punya nak hbaq yang beskal dia tuh bernilai Kepala Agong 5,000.00. Aku ita-iya kan ja laa. 

Aku pon cakap dalam hati, peh. Ini wolang kalo aku dapat ajak masuk bisnes aku ni, memang cukup betuah la aku. modai dah ada, mulut petah. Pandai sembang plak tuh. So aku pon tanpa segan silu mintak num tepon dia. Lalu aku pulang dengan hati yang gembira dan duit bernilai Rm3,300.00 dalam tangan. Sekian.



0 comments:

Post a Comment


National Archieve