-->

Saturday, November 27, 2010

Tahun Khambinn

Samael, Arep, Mie, Nashrik "Phittbul". Alep Goncenglembing
*ini chuma kisah dongengan yang pasti meronggeng buntut anda.

Ghua ingat lagi. Jhaman gua kecik kecik comel lotte duluu...

Kecik2 dulu, ghua terjumpa..(gua tjumpa la, bukan gua pi cari depa)..makhluk-makhluk Tuhan yang paling tak syeksyiie yang bergelar komrads di Sekolah Sri Sentosa, tapak permulaan segalanya.

Samael tika itu, masih lagi kanak-kanak ribena dan masih belum mampu memkai seluar diparas buntut dan tali pinggangnya juga entah apa-apa sengetnya. namun,wajahnya yang begitu eksotik masa itu sangat popular dikalangan pekerja Popular. Arep pula, sejak dilahirkan sudah memanjang sebegitu rupa. Hari-hari beliau mengusung DSLRnya bak lembu putus talinya. Dengan rambut ala-ala ahmoy yang kawaiii, dia menghulur salam persahabatan. Mie dan Nashrik the Lembupitt, tak banyak yang aku tahu pasal depa ni. Asal masuk kelas saja, boleh dikatakan "  its a partheeey!"    , porak peranda, bagai manusia pertama sampai ke Marikh gamaknya. Aku pula tika itu, masih mentah dan kiut dan rambut bergell chap Bond. (sekarang pon, hahaha!) Itu saja yang mampu aku celotehkan tentang diriku.



Ateyn & Nedy, setahun muda dari kami semua. depa tahun apa ntah. Ah! ghua xpeduli. Masa dulu-dulu, Aten & Nedy tak se-HOT seperti arini. Yang kekal sama chuma kelantangan suara mereka dan persahabtan mereka. Ajam, sejak dulu kala lagi memang xminat ghua amik gamba dia. Dia sangup jadik interframe saja ntah kenapa, ghua xamik taww!! Bergaya bak model kawaii ahmoi, sambil menojoh-nojoh pipinya yang gebulahsangat, Ajam berkata "Chuuu!" padaku, salam pershabatan diterima. Roger!





Ada satu manuksia lagi yang still missing...chuba hampa JANGAN teka,






























Ni dia, Pak Abu, merangkap Azmil Rizal, anak separa jantan Chek Jhemmy. Gua dah masak sangat ngan perangai dia ni. Sejak kecik-kecik lagi beliau dah mula berlagak bak Kamen Raidda sejati serta membajetkan dirinya bermuka beby fes. Betulkah?

Anda tentukan. Sila undi di AFUNDEKHANG ke 24488


Pak Abu the Dajey

5 comments:


National Archieve