-->

Wednesday, February 9, 2011

ShareInfo: Clorets

Terkezuut ghua bila ghua baca entry ni kat laman web AC yang ghua sayangi....lalu ghua mengkopilah entry tersebut utk di share bersama kalian semua noh...sedara se-Islam, usha-ushalah....
 

Untuk peringatan kita bersama sebagai muslim….

Produk Gula-Gula: Clorets

 
Pada 22.12.2010 yang lalu saya telah menerima email dari seorang sahabat baik. Pada awalnya saya kurang yakin dengan email berantai yang sering kita terima dan kita tidak pasti kebenarannya. Jika kita menghantar (forward) email yang tidak sahih akan timbul satu fitnah yang berpanjangan. Kekadang email yang kita terima sudah diubahsuai (edit) oleh pihak tidak bertanggung jawab. Sebelum saya forward email dibawah saya cuba mencari bukti kebenarannya. Pada 26.12.2010 saya telah membeli gula-gula “Clorets Infinity” seperti yang diberitahu di kedai serbanika yang dimaksudkan. Bila dibuka penutup, saya terus beristiffar, ternyata dan apa yang saya dapati email dibawah ini adalah benar. Begitulah caranya orang kafir latnattulah menyebarkan ajaran sesat untuk menyembah syaitan secara senyap/halus. Jika tidak diambil peduli ini bermakna, jika kita orang islam membeli produk Clorets, sudah pastilah sedikit sebanyak kita menyumbang dana ke agama sesat tersebut. Dan, secara tidak langsung atau tidak sengaja di dalam poket manusia terutamanya orang-orang islam akan terdapat salib di dalam poketnya walaupun dia sedang solat jika ianya tidak mengetahui. Ini salah satu sebab kenapa kita tidak khusyuk bila mengerjakan solat atau ibadah lain kerana kita sering menggunakan produk yang tidak tentu asal usulnya, tidak halal yang kita gunakan atau makan. Pandainya tindakan orang-orang kristian menyebarkan agamanya kepada manusia dan kita orang islam semua tahu, mereka semua adalah golongan orang-orang yang sesat di sisi ALLAH SWT. Mulai hari, sama ada di dalam poket, kereta atau di rumah kita yang mempunyai produk gula-gula Clorets buangkan kedalam tong sampah. Kita orang-orang islam berjanji untuk BOIKOT (tidak membeli/mengguna) produk clorets atau sekutunya.

Ini adalah bukti yang benar:



 

 


*Kalau ragu2 sila beli dan tgk sendri,betul atau palsu.... 



Pesan Alep Lembin, ghua tak warak tapi ghua menitik beratkan makanan ghua. Bersih, halal dan kualiti makanan tu. Toksah la pi makan kat Soul Garden nuh, walopun depa kata halal tapi bagi ghua, itu semua syubhah. Kita taktaw pon betoi ka halal ka haram ka, baik jangan pi makan. Pi la pekena satay ka Charkueyteaw RM8 ka kat Padang Kota nuh sebab kita boleh nampak sapa yang masak & boleh tanya dari mana sumber makanan tu. Ingat, jagalah makan kita, sebab baik buruk zuriat kita boleh datang dari sumber makanan yang kita makan :)

7 comments:


National Archieve