-->

Sunday, March 13, 2011

Tsumawi, Oltromen Tewas...kah?

Tatkala aku menuntun crita Otromen & brothers di chanell 611 @ Astro cerialahsangat, aku tergamam pabila dikejutkan oleh porak peranda orang Villa Casiia ni. Orang berpusu-pusu  ramainya membawa obor api seperti ada suati pesta., gamaknya ada majlis BBQ diantara merka-mereka sahaja. Tapi!! Ternyata tekaan bijakku meleset ke bumi...bak dihentam mitior dalam crita Battle of Long Angeles [nanti aku nak tengok kat wayang! hehehe]. Nampaknya isu penghinaan Berita Harian terhadap tsunami yang melanda jepun kemarin tak dapat di cover lagi.. Walaupun BH dah minta maaf.. tetapi aku tak pasti jika rakyat luar negara boleh menerima permohonan maaf BH dan melupakan perbuatan tersebut.

Aku cakap macam neh sebab nampaknya ada ja orang yang siarkan kelakuan BH itu kepada i-report-based-CNN dan telah menyiarkan berita neh dalam web, beloq malah diari berwarna pink depa...


kurang dari 4 jam tapi dah di share lebih dari 9++ dan di
view lebih dari 10 ribu kali..  dasat.


Berita neh akan terus tersebar dan tersebar.. macam mana pandanganorang luaq kat kita, melayu dan islam khususnya sebab Pak Najip sokmo pongpang pongpang kita neh negara Islam [walaupun bukan] dan malaysia neh hak orang melayu [walaupun bukan] sudah tentulah melayu + Islam = yang akan teruk di kritik dengan  propaganda yang pelbagai seperti "Asia untuk Asia" dan sebagainya... 


Namun itu semua tiada erti bagiku kerna aku chuma bystander di dunia ini. hal mereka, lantak mereka lah. tak dak pasai ngan aku pun. yang penting bagiku chuma elaun kerajaan yang aku harapkan tiap-tiap bulan :p

0 comments:

Post a Comment


National Archieve