-->

Sunday, April 17, 2011

Malam Muda-moody

tatkala maghrib melabuhkan tirainya, maka terdengarlah deruan mutor Honda Wave 125 dan Honda cup EX5 milik para sahabat. Tiada nada, tiada intonasi suara atau peribahasa yang mampu menerangkan niat murni kami untuk memancing atau mengai dalam bahasa utagha chek.

Saat itu mata hatiku tertupu pada sekumpulan anak melayu, remaja, tiada yang tua, semuanya baru lepas tumbuh bulu-bulu halus sahaja. Desis hatiku, " aapokonoehjang, kaw menung aajo, oghe ke bulan, ekaw dimanooo.." Macam takdak kaitan bukan? Ya, tekaan kalian tepat sekali, memang takdak kaitan, cuma sekadar memenatkan mata kalian membaca sahaja, Sebenarnya aku tertanya-tanya, apakah mutif mereka semua berkumpul disitu? Semata-mata demi membuang masa? sekadar membuang angin dr pam?...atau sekadar membajetkan diri mereka hot setaff?? tapi mmg awek2 depa, fuh, 6 bintang yahudi lahanat aku bagi, mantop weh, cun pon cun! tapi muka jantan2 tu alahai, macam kuah kacang parpu...hancoq cek habaq mai! apa cer bro! Astagha, kuat mengutuk orang aku ni, tapi xpalah. Aku teruskan sahaja cerita. Aku tahu, mereka tu segerombolan manusia yang digelar kutu malam, atau sesetengahnya menggelar mereka, mat remphitt. Dengan awek2 comel yang sedang monggek atau menonggeng sampai nampak spenda dan kurip dicelah bontot, mereka berlalu pergi. Mungkin sekali untuk dijamah, di mamah, di ratah atau bahasa kasarnya, di kenduri berjemaah (tunggu sahaja cetakan vcd aksi depa ni di pengedar terdekat!)

Aku tak tahu apa yang aku rasa. Ingin sekali aku memuji mereka kerna mereka pandai mencari "life" atau keseronokan dunia. Namun, aku juga ingin mengutuk mereka atas hinanya perbuatan mereka itu.

Sekian. Semua yang tertera di atas ditulis bernadakan sarcastic.


Btw, aku hilang rod aku, ditarik ikan ke laut, haha. Besar mana ikan tu hanya Allah yg tahu.


ikan2 yg kami dpt, ho-ho-ho

0 comments:

Post a Comment


National Archieve